Care sunt diferentele dintre casele de marcat cu jurnal electronic si cele obisnuite?
Pentru orice activitate comerciala, antreprenorii trebuie sa detina echipamentele necesare care sa faciliteze desfasurarea activitatii in conditii optime si in legalitate. In ceea ce priveste normele legislative, acestia trebuie sa isi achizitioneze case de marcat jurnal cu electronic, dar numai de la distribuitori autorizati de Ministerul Finantelor.
Care este rolul caselor de marcat cu jurnal electronic?
Acest tip de case de marcat au rolul de a inregistra vanzarile si emite bonuri, insa sunt dotate cu o serie de functii speciale, care au rolul de a transmite datele inregistrate catre un server al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in timp real. Tocmai de aceea, institutia a solicitat implementarea acestor case de marcat pentru a reduce cat mai mult posibil evaziunea fiscala.
Care sunt functiile care diferentiaza casele de marcat cu jurnal electronic de restul?
Casele de marcat cu jurnal electronic sunt un tip de case de marcat noi, care au functii ce le transforma in dispozitive inteligente, mai ales ca acestea trebuie sa fie conectate la internet pentru a putea transmite datele inregistrate.
Case de marcat noi | Case de marcat jurnal cu electronic | CaseDeMarcat.eu
Astfel ca una dintre functiile speciale ale acestora este cea de inregistrare a datelor pe un card de memorie, motiv pentru care clasicele role de jurnal au disparut. In plus, pentru a putea transmite informatiile la ANAF, acestea sunt echipate si cu un GPRS, care permite conectarea la serverul institutiei.
Un alt aspect specific acestui tip de case de marcat este acela ca ai nevoie de un certificat digital pentru conectarea la serverul ANAF, certificat care se acorda pentru fiecare societate comerciala si de obtinerea caruia se poate ocupa furnizorul de la care a fost achizitionata casa de marcat respectiva.
De exemplu, daca un comerciant a cumparat o casa de marcat cu jurnal electronic de la CaseDeMarcat.eu, reprezentantul de vanzari al acestei companii poate obtine certificatul digital, insa numai la solicitarea clientului sau.
Folosirea unor astfel de case de marcat a devenit obligatorie prin lege, astfel ca antreprenorii care nu se conformeaza risca amenzi si consecinte neplacute, care le pot afecta afacerea.