Ce sunt carbohidratii?

Glucidele, cunoscute si sub numele de zaharide sau carbohidrati, furnizeaza energie organismului. Fiecare gram de carbohidrati ofera 4 calorii. Corpul descompune carbohidratii in glucoza, care este sursa primara de energie pentru creier si muschi.

Carbohidratii sunt unul dintre cei 3 macronutrienti, de care organismul are nevoie in cantitati mai mari. Ceilalti macronutrienti sunt proteinele si grasimile. Proteinele furnizeaza 4 calorii pe gram, iar grasimile ofera 9 calorii pe gram.

Nutritie

In general, este recomandat ca oamenii sa consume intre 45-65% din totalul caloriilor lor sub forma de carbohidrati pe zi. Cu toate acestea, nevoile de carbohidrati depind de multi factori, inclusiv dimensiunea corpului, nivelurile de activitate si controlul glicemiei.

Administratia pentru alimente si medicamente (FDA) recomanda oamenilor sa primeasca zilnic 275 g de carbohidrati intr-o dieta de 2.000 de calorii. Aceasta include fibre dietetice, zaharuri totale si zaharuri adaugate, care sunt listate pe etichetele alimentelor.

Carbohidratii din alimente apar sub diferite forme, inclusiv:

  • Fibre dietetice, un tip de carbohidrati pe care organismul nu le poate digera cu usurinta. Apar in mod natural in fructe, legume, nuci, seminte, fasole si cereale integrale.
  • Total zaharuri, care includ zaharuri ce apar in mod natural in alimente, cum ar fi produsele lactate, precum si zaharuri adaugate, care sunt comune in produsele de patiserie, dulciuri si deserturi. Corpul digera si absoarbe foarte usor zaharurile.
  • Alcoolii zaharici, un tip de carbohidrati pe care organismul nu il absoarbe pe deplin. Au un gust dulce si mai putine calorii decat zaharul. Acestia sunt adaugati in alimente ca indulcitori cu calorii reduse, cum ar fi guma de mestecat.

Ar trebui o dieta bogata sau saraca in carbohidrati?

Intr-o dieta tipica, carbohidratii sunt principala sursa de energie pentru organism. Corpul ii foloseste ca combustibil pentru celule.

Multi oameni au apelat la diete cu continut scazut de carbohidrati, cum ar fi dieta ceto, pentru beneficiile lor potentiale pentru sanatate si pierderea in greutate. Cu toate acestea, unele tipuri de carbohidrati – inclusiv cereale integrale si fibre alimentare – au beneficii substantiale pentru sanatate.

De fapt, potrivit specialistilor, cei care mananca multi carbohidrati – in special din surse naturale precum fasole, cereale integrale si legume – prezinta un risc mai mic de obezitate, diabet de tip 2 si boli de inima.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.