Cand este momentul sa treci la anvelope de vara?

In general, odata cu debutul primaverii si o prognoza meteo pe termen lung pentru temperaturi de peste 7 grade Celsius, este timpul ca soferii sa puna anvelopele de vara.

Care este diferenta dintre anvelopele de vara si cele de iarna?

Cele 2 tipuri de anvelope difera prin compozitia compusului de cauciuc din care sunt fabricate. Cele de vara sunt concepute pentru a functiona la temperaturi de peste 7 grade. Pe vreme mai rece, se intaresc si isi pierd o mare parte din proprietatile lor.

In acelasi timp, anvelopa de iarna se deterioreaza dupa ce depaseste aceeasi limita. La temperaturi mai ridicate se incalzeste excesiv, ceea ce ii accelereaza uzura. Este din cauciuc mai moale, deci este ineficienta pe timp de vara.

  • Anvelopele de vara nu pot fi folosite la nesfarsit

DOT-ul anvelopelor de vara este esential. Daca au mai mult de 6 ani, este timpul sa fie inlocuite cu altele noi, indiferent de adancimea benzii de rulare. Dupa al 5-lea an, proprietatile cauciucului se modifica, stratul de suprafata este sters si aderenta este redusa semnificativ.

In ploile de primavara, anvelopele uzate prezinta un risc mult mai mare de acvaplanare, ceea ce poate face masina complet de necontrolat.

Ce este important la instalarea anvelopelor de vara?

  • Verificarea starii anvelopelor

Daca anvelopele de vara care urmeaza sa fie puse nu sunt noi, se va verifica adancimea benzii de rulare. Trebuie sa fie de minim 3 mm, desi conform legii este de 1,6 mm. Acest lucru este insa extrem de insuficient, mai ales pe drumuri ude.

  • Echilibrarea anvelopelor

Odata ce anvelopele sunt montate, este foarte important sa fie echilibrate. Echilibrarea necorespunzatoare a anvelopelor afecteaza suspensia masinii si duce la uzura neuniforma a anvelopelor, ceea ce necesita inlocuirea prematura.

  • Presiunea

In timp, presiunea in anvelope scade din cauza eliberarii inevitabile de aer prin supape. Presiunea insuficienta contribuie la deteriorarea caracteristicilor anvelopelor, cum ar fi distanta de franare si comportamentul in viraje. De asemenea, creste si mai mult rezistenta la rulare si, prin urmare, consumul de combustibil.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.