Alimente sanatoase pentru bebelusi si copii mici: cele 5 grupe de alimente

Alimentele sanatoase pentru bebelusii si copiii mici includ o mare varietate de alimente proaspete din cele 5 grupe de alimente sanatoase:

  • legume;
  • fructe;
  • cereale;
  • lactate;
  • proteine.

Fiecare grup de alimente are substante nutritive diferite, de care organismul copilului are nevoie pentru a creste si a functiona corect. De aceea, trebuie sa consume o gama larga de alimente din toate cele 5 grupe.

  • Fructe si legume

Fructele si legumele ofera copilului energie, vitamine, antioxidanti, fibre si apa. Acestea ajuta la protejarea copilului impotriva bolilor de mai tarziu in viata, inclusiv a bolilor de inima, accidentului vascular cerebral si unele tipuri de cancer. Este un lucru bun sa se ofere bebelusului fructe si legume la fiecare masa si ca mici gustari.

Se recomanda alegerea fructelor si legumelor de diferite culori, texturi si gusturi, atat proaspete, cat si fierte. Inainte de a fi consumate trebuie bine spalate pentru a indeparta murdaria sau substantele chimice si se ofera cu coaja, deoarece este bogata in nutrienti.

  • Alimente din cereale

Alimentele din cereale includ paine, paste, taitei, cereale pentru micul dejun, cuscus, orez, porumb, quinoa, mamaliga, ovaz si orz. Aceste alimente ofera copilului energia de care are nevoie pentru a creste, a se dezvolta si a invata.

Alimentele cu cereale si un indice glicemic scazut, cum ar fi pastele integrale si painea, ii vor oferi copilului o energie mai durabila si il vor face sa se simta mai plin pentru mai mult timp.

  • Lactate

Alimentele lactate cheie sunt laptele, branza si iaurtul. Aceste alimente sunt bogate in proteine ​​si  calciu. Pot fi introduse incepand cu varsta de aproximativ 6 luni. Insa laptele matern sau formula pentru sugari ramane bautura principala a bebelusului pana la varsta de aproximativ 12 luni.

Dupa aceea, el poate incepe sa bea lapte de vaca cu continut crescut de grasimi. Deoarece copiii din aceasta grupa de varsta cresc foarte repede si au nevoie de multa energie se recomanda produse lactate cu continut ridicat de grasimi, pana cand implinesc 2 ani.

  • Proteine

Alimentele bogate in proteine ​​includ carne slaba, peste, pui, oua, fasole, linte, naut, tofu si nuci. Aceste alimente sunt importante pentru cresterea si dezvoltarea musculara a copilului. De asemenea, contin si alte vitamine si minerale utile, cum ar fi: fierul, zincul, vitamina B12 si acizii grasi omega-3.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.