Broccoli: beneficii dovedite pentru sanatate

Beneficiile broccoli pentru sanatate sunt cunoscute – acesta avand reputatia de superaliment. Broccoli este o sursa bogata de vitamine, minerale si antioxidanti. Antioxidantii pot ajuta la prevenirea dezvoltarii diferitelor afectiuni.

Organismul produce molecule numite radicali liberi in timpul proceselor naturale, cum ar fi metabolismul, iar la acestea se adauga stresuri de mediu. Radicalii liberi sau speciile reactive de oxigen sunt toxice in cantitati mari. Ele pot provoca leziuni celulare care pot duce la cancer si alte afectiuni. Organismul poate elimina multe dintre ele, dar antioxidantii din dieta pot ajuta.

Beneficii

  • Reducerea riscului de cancer

Legumele crucifere contin o serie de antioxidanti, care pot ajuta la prevenirea tipului de deteriorare a celulelor care duce la cancer.

  • Imbunatatirea sanatatii osoase

Calciul si colagenul lucreaza impreuna pentru a crea oase puternice. Peste 99% din calciu din organism este prezent in oase si dinti. De asemenea, organismul are nevoie de vitamina C pentru a produce colagen. Ambele sunt prezente in broccoli.

  • Stimularea sanatatii imune

Vitamina C este un antioxidant care ofera o serie de beneficii. Sustine sistemul imunitar si poate ajuta la prevenirea cancerului, a bolilor cardiovasculare, a cataractei si a anemiei. Sub forma de supliment, poate ajuta, de asemenea, la reducerea simptomelor racelii obisnuite si la scurtarea duratei de raceala.

  • Ajuta digestia

Fibrele dietetice pot ajuta la promovarea regularitatii tranzitului, la prevenirea constipatiei, la mentinerea unui tract digestiv sanatos si la scaderea riscului de cancer de colon. O cana de 76 g de broccoli asigura 5,4% pana la 7,1% din necesarul zilnic de fibre al unei persoane.

  • Reducerea inflamatiei

Cand sistemul imunitar este atacat, pot aparea inflamatii. Inflamatia poate fi un semn al unei infectii trecatoare, dar poate aparea si in cazul afectiunilor cronice autoimune, cum ar fi artrita si diabetul de tip 1. Persoanele cu sindrom metabolic pot avea, de asemenea, niveluri ridicate de inflamatie.

Broccoli poate avea efecte antiinflamatorii, potrivit studiilor. Oamenii de stiinta au descoperit ca efectul antioxidant al sulforafanului din broccoli a contribuit la reducerea markerilor de inflamatie in testele de laborator.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.